SZC logo

Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum

OM kód: 203054/015 | 7100 Szekszárd, Széchenyi u. 2-14.

Intézmény logo

Tolna Vármegyei SZC Ady Endre Technikum és Kollégium

HírekKözérdekű adatok

Projektek

GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben.

Projekt azonosító száma: GINOP-6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Szekszárdi Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 - 2020. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió Ft

Támogatás mértéke: 100%

 

A végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának csökkentésére irányuló EU 2020 stratégia célkitűzéséhez kapcsolódva hazánk – más európai országhoz hasonlóan – a végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának 10%-ra csökkentését vállalta 2020-ig.

Intézményünk a pályázat végrehajtója.

Az intézkedések, tevékenységek kiemelt célja a végzettség nélküli iskola elhagyók számának csökkentése, a szakképző intézmények kulcskompetencia-fejlesztő kapacitásainak megerősítése, az alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer fejlesztése, a szakképzés eredményesebbé tétele, az iskolai teljesítmény növelése, az egész életen át tartó tanulásra való képessé tétel érdekében – összhangban a Végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni középtávú stratégiával, valamint a középfokú nevelésre, oktatásra vonatkozó 2016. évi ország specifikus ajánlásokkal.

Az országos vállaláson túl a Szekszárdi Szakképzési Centrum a GINOP-6.2.3-17-2017-00038 azonosító számú – Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben című pályázat keretében kiemelten foglalkozik ezzel a célkitűzéssel.

A pályázati munka alapját egy komplex Cselekvési Terv képezi, tagintézményi szintű megvalósulását 8 szakmai területen beindított projektszemlélet (innovatív tanulószervezet, rendszerszemlélet és folyamatszabályozás) biztosítja:

1. Mérés – értékelés - (MÉCS)
2. Fejlesztés – differenciálás
3. Szociális hátrányok enyhítése, mentorálás
4. Intézményi környezet - (IKCS)
5. Pályaorientáció, életút-építés, utánkövetés
6. (Tanórán kívüli) Közösségfejlesztő, közösségformáló tevékenységek
7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése
8. IT - IKT fejlesztés

A Helyzetértékelés és CST alapján centrum szintű munkacsoportokbam, 80 fő bevonásával biztosítjuk a projekt során szakmai tevékenységek hatékony megvalósulását.

Intézményünk a következő megelőző (prevenciós) és beavatkozó (intervenciós) tevékenységekre fektet hangsúlyt pályázati források felhasználásával a tanév során:

  • Együttműködések erősítése a Pedagógiai Szakszolgálatokkal és EGYMI-vel.
  • Gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, iskolapszichológus bevonásával gondoskodunk a sajátos nevelési igényű és BTMN tanulók ellátásáról, fejlesztéséről.
  • A tanulási nehézséggel, zavarral küzdő fiatalokat haladási tempójukat figyelembe vevő egyéni fejlesztési terv alapján, órarendbe építetten fejlesztjük.
  • Bemeneti mérések ütemezése a tanév elején, kimeneti mérések a tanév végén.
  • A lemorzsolódásban veszélyeztetett tanulók korai kiszűrése, és célzott támogatása mentorálás segítségével.
  • Korrepetálások, differenciált képességfejlesztés, felzárkóztatás.
  • pótvizsgára ingyenes nyári felkészítés keretében biztosítunk lehetőséget a lemaradás, lemorzsolódás megakadályozására, mind prevenciós, mind beavatkozó jelleggel.
  • Kompetencia-alapú képzésekhez új tananyagok, módszertanok kidolgozása, bevezetése.
  • Pedagógusaink oktató-nevelő munkájuk során kiemelt figyelmet fordítanak – mind tanórai keretek között, mind tanórán kívüli foglalkozások keretében – tanulóink
    • alap- és kulcskompetenciáinak fejlesztésére,
    • kommunikációs (anyanyelvi és idegen nyelvi) technikájának fejlesztésére,
    • önismereti és szociális készségeinek fejlesztésére,
    • tanulásmódszertani (tanulás tanulása) ismereteinek bővítésére,
    • élethosszig tartó tanuláshoz (lifelong learning) szükséges kompetenciáinak fejlesztésére,
    • munkavállaláshoz szükséges kompetenciáinak fejlesztésére,
    • kiemelten digitális kompetenciáiknak fejlesztésére,
    • pályaorientációra, életpálya-építésre, ha szükséges, pályakorrekcióra,
    • konfliktuskezelési módszerek, stratégiák (problémamegoldó, resztoratív technikák) megismertetésére,
    • a diákok mindennapi életben való eligazodásának segítésére, önálló életkezdésre való felkészítésre,
    • felelősségteljes állampolgári magatartásra nevelésére.
  • Tanulói igazolatlan mulasztások csökkentésére irányuló beavatkozási rendszer kialakítása.
  • Hiányzások, igazolatlan hiányzások számának folyamatos nyomon követése az osztályfőnök és a gyermek- és ifjúságvédelmi felelős által, rendszerszemlélet és folyamatszabályozás segítségével.
  • Igazolatlan mulasztások jelzése a szülő/gondviselő, illetve az illetékes szervek felé.
  • Kapcsolattartás a Család és Gyermekjóléti Központ munkatársaival (esetmegbeszélések, intézkedési tervek készítése).
  • Kollégiumi elhelyezés biztosítása az intézmény tanulói részére.
  • Szabadidős és közösségfejlesztő foglalkozásokkal az iskolai integráció, közösségformálás erősítése:
    • tömegsport, sportrendezvények, egészséges életmódra nevelő tevékenységek,
    • tanulmányi és szakmai versenyek,
    • iskolai ünnepélyek,
    • projektnapok, témahetek,
    • diáknap,
    • tanulmányi kirándulások, üzemlátogatások,
    • könyvtár és múzeumlátogatások,
    • kulturális programok, színházlátogatás.
  • Az iskola pedagógusai rendszeresen vesznek részt képzéseken, továbbképzéseken, konferenciákon, szakmai programokon, esetmegbeszéléseken a korai iskolaelhagyás megelőzésével kapcsolatos témában.
  • Kapcsolat erősítése a törvényes képviseletet ellátó személlyel (szülő/gyám) - fogadó órák, szülői értekezletek, szükség esetén, egyeztetés alapján más időpontokban is a szülők rendelkezésére állunk a felmerülő problémák megoldása érdekében.
  • Kapcsolattartás a Család és Gyermekjóléti Központ, a Szakértői Bizottságok, a Nevelési Tanácsadó, Gyámhivatal, Rendőrség munkatársaival, háziorvosokkal és védőnőkkel.
  • Kapcsolattartás erősítése az Állami hivatali szervekkel (önkormányzatok, Kormányhivatal, OH, POK) Iparkamarákkal, szakmai gyakorlati helyekkel.
  • Pályázatok írása és megvalósítása.
  • Erasmus+ (külföldi szakmai gyakorlaton való részvétel lehetősége).
  • Határtalanul! programok.
  • Ún. második esély típusú programok rendszerbe történő integrálása, hatékony működtetése.

A pályázat éves megvalósítását a GINOP-6.2.3-17-2017-00038  éves integrációs cselekvési terv tartalmazza.

Szakmai anyagok


Partnereink

SZC logo

Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum


Tolna Vármegyei SZC Ady Endre Technikum és Kollégium

7100 Szekszárd, Széchenyi u. 2-14.

Telefon: +36-74-529-333

E-mail: titkarsag@adyendre.tmszc.hu

OM azonosító: 203054/015

Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2021/000578


2024Tolna Vármegyei SZC Ady Endre Technikum és Kollégium