Projektek
GINOP 6.2.3-17-2017-00038
Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben.
Projekt azonosító száma: GINOP-6.2.3-17-2017-00038
Kedvezményezett neve: Szekszárdi Szakképzési Centrum
Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 - 2020. június 30.
Szerződött támogatási összeg: 550 Millió Ft
Támogatás mértéke: 100%
A végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának csökkentésére irányuló EU 2020 stratégia célkitűzéséhez kapcsolódva hazánk – más európai országhoz hasonlóan – a végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának 10%-ra csökkentését vállalta 2020-ig.
Intézményünk a pályázat végrehajtója.
Az intézkedések, tevékenységek kiemelt célja a végzettség nélküli iskola elhagyók számának csökkentése, a szakképző intézmények kulcskompetencia-fejlesztő kapacitásainak megerősítése, az alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer fejlesztése, a szakképzés eredményesebbé tétele, az iskolai teljesítmény növelése, az egész életen át tartó tanulásra való képessé tétel érdekében – összhangban a Végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni középtávú stratégiával, valamint a középfokú nevelésre, oktatásra vonatkozó 2016. évi ország specifikus ajánlásokkal.
Az országos vállaláson túl a Szekszárdi Szakképzési Centrum a GINOP-6.2.3-17-2017-00038 azonosító számú – Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben című pályázat keretében kiemelten foglalkozik ezzel a célkitűzéssel.
A pályázati munka alapját egy komplex Cselekvési Terv képezi, tagintézményi szintű megvalósulását 8 szakmai területen beindított projektszemlélet (innovatív tanulószervezet, rendszerszemlélet és folyamatszabályozás) biztosítja:
1. Mérés – értékelés - (MÉCS)
2. Fejlesztés – differenciálás
3. Szociális hátrányok enyhítése, mentorálás
4. Intézményi környezet - (IKCS)
5. Pályaorientáció, életút-építés, utánkövetés
6. (Tanórán kívüli) Közösségfejlesztő, közösségformáló tevékenységek
7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése
8. IT - IKT fejlesztés
A Helyzetértékelés és CST alapján centrum szintű munkacsoportokbam, 80 fő bevonásával biztosítjuk a projekt során szakmai tevékenységek hatékony megvalósulását.
Intézményünk a következő megelőző (prevenciós) és beavatkozó (intervenciós) tevékenységekre fektet hangsúlyt pályázati források felhasználásával a tanév során:
- Együttműködések erősítése a Pedagógiai Szakszolgálatokkal és EGYMI-vel.
- Gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, iskolapszichológus bevonásával gondoskodunk a sajátos nevelési igényű és BTMN tanulók ellátásáról, fejlesztéséről.
- A tanulási nehézséggel, zavarral küzdő fiatalokat haladási tempójukat figyelembe vevő egyéni fejlesztési terv alapján, órarendbe építetten fejlesztjük.
- Bemeneti mérések ütemezése a tanév elején, kimeneti mérések a tanév végén.
- A lemorzsolódásban veszélyeztetett tanulók korai kiszűrése, és célzott támogatása mentorálás segítségével.
- Korrepetálások, differenciált képességfejlesztés, felzárkóztatás.
- A pótvizsgára ingyenes nyári felkészítés keretében biztosítunk lehetőséget a lemaradás, lemorzsolódás megakadályozására, mind prevenciós, mind beavatkozó jelleggel.
- Kompetencia-alapú képzésekhez új tananyagok, módszertanok kidolgozása, bevezetése.
- Pedagógusaink oktató-nevelő munkájuk során kiemelt figyelmet fordítanak – mind tanórai keretek között, mind tanórán kívüli foglalkozások keretében – tanulóink
- alap- és kulcskompetenciáinak fejlesztésére,
- kommunikációs (anyanyelvi és idegen nyelvi) technikájának fejlesztésére,
- önismereti és szociális készségeinek fejlesztésére,
- tanulásmódszertani (tanulás tanulása) ismereteinek bővítésére,
- élethosszig tartó tanuláshoz (lifelong learning) szükséges kompetenciáinak fejlesztésére,
- munkavállaláshoz szükséges kompetenciáinak fejlesztésére,
- kiemelten digitális kompetenciáiknak fejlesztésére,
- pályaorientációra, életpálya-építésre, ha szükséges, pályakorrekcióra,
- konfliktuskezelési módszerek, stratégiák (problémamegoldó, resztoratív technikák) megismertetésére,
- a diákok mindennapi életben való eligazodásának segítésére, önálló életkezdésre való felkészítésre,
- felelősségteljes állampolgári magatartásra nevelésére.
- Tanulói igazolatlan mulasztások csökkentésére irányuló beavatkozási rendszer kialakítása.
- Hiányzások, igazolatlan hiányzások számának folyamatos nyomon követése az osztályfőnök és a gyermek- és ifjúságvédelmi felelős által, rendszerszemlélet és folyamatszabályozás segítségével.
- Igazolatlan mulasztások jelzése a szülő/gondviselő, illetve az illetékes szervek felé.
- Kapcsolattartás a Család és Gyermekjóléti Központ munkatársaival (esetmegbeszélések, intézkedési tervek készítése).
- Kollégiumi elhelyezés biztosítása az intézmény tanulói részére.
- Szabadidős és közösségfejlesztő foglalkozásokkal az iskolai integráció, közösségformálás erősítése:
- tömegsport, sportrendezvények, egészséges életmódra nevelő tevékenységek,
- tanulmányi és szakmai versenyek,
- iskolai ünnepélyek,
- projektnapok, témahetek,
- diáknap,
- tanulmányi kirándulások, üzemlátogatások,
- könyvtár és múzeumlátogatások,
- kulturális programok, színházlátogatás.
- Az iskola pedagógusai rendszeresen vesznek részt képzéseken, továbbképzéseken, konferenciákon, szakmai programokon, esetmegbeszéléseken a korai iskolaelhagyás megelőzésével kapcsolatos témában.
- Kapcsolat erősítése a törvényes képviseletet ellátó személlyel (szülő/gyám) - fogadó órák, szülői értekezletek, szükség esetén, egyeztetés alapján más időpontokban is a szülők rendelkezésére állunk a felmerülő problémák megoldása érdekében.
- Kapcsolattartás a Család és Gyermekjóléti Központ, a Szakértői Bizottságok, a Nevelési Tanácsadó, Gyámhivatal, Rendőrség munkatársaival, háziorvosokkal és védőnőkkel.
- Kapcsolattartás erősítése az Állami hivatali szervekkel (önkormányzatok, Kormányhivatal, OH, POK) Iparkamarákkal, szakmai gyakorlati helyekkel.
- Pályázatok írása és megvalósítása.
- Erasmus+ (külföldi szakmai gyakorlaton való részvétel lehetősége).
- Határtalanul! programok.
- Ún. második esély típusú programok rendszerbe történő integrálása, hatékony működtetése.
A pályázat éves megvalósítását a GINOP-6.2.3-17-2017-00038 éves integrációs cselekvési terv tartalmazza.
Szakmai anyagok
- Általános tájékoztató (PDF)
- Pályázati felhívás
- Részletek
- Helyzetfelmérés szöveg értékelése 2018
- Cselekvési terv 2018
- Vezetői összefoglaló 2018
- Mérési segéddanyag
- Fejlesztő foglalkozás (csoportnapló)
- Egyéni fejlesztési terv minta
- Együttműködési nyilatkozat minta
- Önkéntes roma nyilatkozat minta
- Fotó_videó_hozzájár_nyilatkozat
- Intézm_körny_kapcsolattartás minta
- Szakmai beszámoló 2018 / 2019.